کسب افتخاری دیگر توسط شرکت دانش بنیان شریف «تنسور»

شرکت «گروه ماشین‌های هوشمند تنسور»، از شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در بخش «اقتصاد دیجیتال»، با کسب رتبه اول به عنوان شرکت برتر انتخاب و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، آیین معرفی برگزیدگان دهمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات(فاوا) در جزیره کیش برگزار گردید. این رویداد مهم که با حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی  فعال در حوزهICT  کشور برگزار شد، به بررسی آخرین دستاوردها و نوآوری‌های این صنعت در چهار محور اصلی شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال و ۱۶ زیر محور تخصصی پرداخت و ۶۱ برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

در این میان براساس رای هیئت داوران جشنواره فاوا، شرکت «گروه ماشین‌های تنسور»، با کسب رتبه اول در بخش اقتصاد دیجیتال، به‌عنوان شرکت برتر و  برگزیده این دوره جشنواره انتخاب شد.

شرکت گروه ماشین‌های هوشمند تنسور با مدیرعاملی مهندس ساسان محمدی و جمعی دیگر از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت است. این شرکت که زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه شریف است، مهرماه ۱۴۰۱ در حوزه ربات‌های خدماتی هوشمند، اتوماسیون و ابزار دقیق فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه با شعار «ما به گذشته بدهکاریم، امروز متعلق به ماست و آینده روشن است» و با تمرکز اصلی بر روی ربات‌های جداساز مرسولات پستی در حال خدمت‌رسانی است. در حال حاضر تعداد بیش از 40 ربات‌ در مرکز اصلی تجزیه و مبادلات کشور واقع در چهارراه لشکر تهران، در حال فعالیت و تجزیه مرسولات هستند و به زودی قرار است پست مرکزی استان کرمانشاه نیز توسط ربات‌های این گروه جوان هوشمندسازی شود. در این شرکت هفت گروه فنی مختلف متشکل از هوش مصنوعی، کنترل و ناوبری، مدیریت راس، شبکه و بک‌اند، فرانت‌اند، طراحی صنعتی و طراحی مکانیک مشغول به فعالیت هستند. با تلاش و همت این گروه پس از دو کشور چین و آمریکا که این فناوری را در اختیار دارند، ایران سومین کشور در سطح جهان می‌باشد که به این تکنولوژی دست یافته است.

گفتنی است از دیگر افتخارات و دستاوردهای شرکت تنسور می‌توان به؛ کسب عنوان‌ برگزیده برترین استارت آپ دانشگاه صنعتی شریف 1401، کسب عنوان نخست سومین جشنواره طراحی صنعتی ایران 1403، کسب عنوان برتر طرح برگزیده وزارت ارتباطات، اشاره کرد. شایان ذکر است در آستانه روز جهانی ارتباطات 1403، شهید جمهور آیت الله رئیسی ضمن حضور در نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای وزارت ارتباطات، در بخش‌های پستی، ارتباطی و فناوری، از ربات‌های هوشمند پستی این گروه نیز بازدید کرد.